AkzoNobel Volvo Ocean Race

AkzoNobel wil haar inhoudsbekendheid als verfbedrijf graag vergroten. Meedoen aan de Volvo Ocean Race biedt de multinational volop mogelijkheden om values als duurzaamheid, innovatiekracht en het bijdragen aan een inspirerende, kleurrijke wereld te laden.

Nu is het zaak om op alle momenten waarop de sponsor zich kan profileren zo relevant mogelijk te zijn. We kwamen met het onmogelijke idee om op dé plek waar ‘s werelds grootste zeilrace in 2018 finisht, Scheveningen, een iconisch (en vervallen) gebouw te kleuren. We schilderden de pilaren van de Pier van Scheveningen in het kleurenpallet van AkzoNobel en brachten zo letterlijk de belofte van de multinational tot leven.

De 50 gekleurden pilaren werden het indrukwekkende decor van de internationale persconferentie voor de -tot dan toe- strikt geheime aankondiging. Met de ultieme persfoto.

Twee dagen na de persaankondiging van #teamAkzoNobel was al een mediabereik behaald van meer dan 100 miljoen mensen in 19 landen. De bonte pier is nu een permanent decor voor fotoshoots en videoclips.